1 päev „Koolituse sissejuhatus“
•Saame tuttavaks
•Õppijate ootuste kaardistamine
•Kursuse sisu ning ülesehitus
•Kursuse kodutööd ning eksam
•Motiveerivate õpikeskkonna loomine
•Kogukond ja tugiprogramm
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Koolitaja lehe loomine, 2 akadeemilist tundi
2 päev „Koolitaja olemus, rollid ja eesmärgid“
•Koolitusvaldkond ja partnerid
•Koolitusstiilid ja ülesehitus
•Koolitaja roll koolitusklassis
•Sihtrühma kaardistamine
•Koolituse hinnakujundus
•Koolitaja kuvand ehk bränd
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: „Minu lugu“ 4 akadeemilist tundi/ postitus, 2 akadeemilist tundi
3-4 päev „Koolitaja teadlik eneseareng"
• Mina koolitajana täna, homme ja tulevikus
• Koolitaja arengut toetavad kasvuseadused
• Motiveeriv ja tasakaalus ajaplaani koostamine
• Koolitaja vaimne ja füüsiline tasakaal
• Võimalused arengu-, loome- ja teadustööks
• Jätkusuutlik ning paindlik enesearenguplaan
Auditoorne õpe: 12 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Enesearenguplaan “ 6 akadeemilist tundi/ postitus, 2 akadeemilist tundi
5 päev „Koolitaja koolitusplaan“
• Koolitaja koolitusplaani eesmärk ja ülesehitus
• Koolituse sisu ehk teooria loomine
• Aktiivõppe meetodite kasutamine ja planeerimine
• Koolituse lugude, näidete jms kasutamine
• Koolituse paindlik ajakulu planeerimine
• Koolitusplaani muutmine ja kohandamine
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Koolitaja koolitusplaan I osa, 6 akadeemilist tundi
Praktikum „Koolitaja koolitusplaan“ 6 akadeemilist tundi
6 päev „Eel- ja järeltöö“
• Eel- ja järeltöö vajaduse olemus
• Eel- ja järeltöö eesmärgi püstitamine
• Eel- ja järeltöö sihtrühma valimine
• Eel- ja järeltöö meetodi valimine ning läbiviimine
• Eel- ja järeltöö tulemuste analüüs ja rakendamine
• Eel- ja järeltöö tulemuste kokkuvõte ja esitamine
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Eeltöö (2tk). 3 akadeemilist tundi/ postitus, 2 akadeemilist tundi
7-8 päev „Meetodid“
• Ettekannet toetavad meetodi
• Individuaal- ja grupitööd toetavad meetodis
• Arutelu ja analüüsil põhinevad meetodid
• Teadmisi kinnistavad meetodid
• Loov ja ergutusmeetodid
• Kodutöö ja eksami meetodid
Auditoorne õpe: 12 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Meetodite (5tk), 4 akadeemilist tundi/ Koolitaja koolitusplaan II osa, 4 akadeemilist tundi/ postitus, 2 akadeemilist tundi
Praktikum „Meetodid“, 6 akadeemilist tundi
9-10 päev „Esitlus-, õppe- ja töövahendid“
• Koolitusmaterjalide loomine, kellele, mida ja kuidas
• Koolitusmaterjalide loomise kirjutamata reeglid
• Õppija info vastuvõtu mälu ning taju
• Õppija ootused ehk tekst, pilt, video, heli jne
• Esitlus- ja õppematerjalide eesmärk ja võimalused
• Töövahendid koolitajale ja/või õppijale
Auditoorne õpe: 12 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Esitlusmaterjal, 4 akadeemilist tundi/ postitus, 2 akadeemilist tundi
11 päev „Õppijakaart“
• Õppijakaardi eesmärk ja ülesehitus
• Õppijakaardi personaliseerimine
• Õppijakaardi täitmine ehk õppeprotsessi analüüs
• Õppijapõhine õpitulemuste hindamine
• Õppija õppeprotsessi toetamine, mugandamine
• Õppija õpiväljundite saavutamine
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Õppijakaart, 3 akadeemilist tundi
12 päev „Esinemiskunst“
• Koolitaja, kui visiitkaart
• Koolitust toetav kehakeel
• Õppimist stimuleeriv kõnekeel
• Õpperuum, kui töövahend
• Õppija, kui õppevahend
• Improvisatsioon koolitusklassis
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Postitus, 2 akadeemilist tundi
13 päev „Õppeprotsessi juhtimine“
• Koolituse sissejuhatus
• Õppeprotsessi juhtimine
• Motiveeriva õppekeskkonna hoidmine
• Tagasiside ja peegeldamine
• Koolituse ajakava hoidmine, vajadusel muutmine
• Õppeprotsessi muudatuste
• Grupi ja individuaaltöö läbiviimine
• Õpimotivatsiooni ja -tempo hoidmine
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Puudub
14-15 päev „Õppijatüübid“
• Õppijatüüpide põhiolemus
• Õppijatüüpide sõnavara ja kehakeel
• Õppijatüüpide kaardistamine koolitusklassis
• Õppijatüüpide nähtavad ning nähtamatud ootused
• Õppijatüübi ootus koolituselt, koolitajalt, kaasõppijalt
• Õppijatüübi toetamine ning motiveerimine
Auditoorne õpe: 12 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Postitus, 2 akadeemilist tundi
16 päev „Õpifaasid“
• Õppija neli koostööfaasi
• Õppija ootused neljas erinevas õpifaasis
• Koolitaja võimalused ning tehnikad neljas erinevas faasis
• Õppija versus koolitaja vastutus neljas erinevas faasis
• Probleemsituatsiooni lahenduskeskne õpe
• Kriitilise mõtlemise tehnikad ning meetodid
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Postitus, 2 akadeemilist tundi
Praktikum „Kovisioon“, 6 akadeemilist tundi
17 päev „Tagasiside ja refleksioon“
• Tagasiside eesmärk ja ülesehitus
• Tagasiside koostamise tehnikad ning soovitused
• Koolitaja tagasiside õppijale/ tellijale
• Õppija tagasiside koolitajale/koolitusele
• Koolitaja tagasiside iseendale ehk refleksioon
• Tagasiside analüüs ning tulemuste rakendamine
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Tagasiside ankeet, 3 akadeemilist tundi
18 päev „Veebikoolitus“
• Veebikoolituse eesmärk ja ülesehitus
• Veebikoolituse keskkonnas, programmis
• Veebikoolituse meetodid ja tehnikad
• Koolitaja võimalused, piirangud veebikoolitusel
• Õppija ootused veebikoolitusel
• Veebikoolituse sujuv läbiviimine
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Postitus, 2 akadeemilist tundi
Praktikum: "Veebikoolitus" 6 akadeemilist tundi
19-20 päev „Seadusandlus ja dokumentatsioon“
• Täiskasvanute koolituse seadus
• Õppekorralduse alused
• Kvaliteedi tagamise alused
• Õppekava lugemine ja koostamine
• Koolitaja resümee
• Koolituse tunnistus versus tõend
Auditoorne õpe: 12 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Õppekava, 4 akadeemilist tundi
Praktikum „Õppekava“, 6 akadeemilist tundi
21 päev „Kutse taotlemine ja dokumendid“
• Kutse eesmärk ja andmise kord
• Kutse taseme hindamine
• Kutse e-portfoolio loomine
• Eneseanalüüsi koostamine
• Kutse tõendusmaterjali loomine
• Kutseeksam ja hindamiskomisjon
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Postitus, 2 akadeemilist tundi
22 päev „Ettevõtlus, turundus ja müük“
• Koolitaja, kui bränd ehk toode, ettevõte
• Turu analüüs ja kliendiprofiili koostamine
• Turundussõnumi ja -kanalid valimine
• Mõjutustehnikate rakendamine turunduses
• Turundus- ja müügiplaan koostamine
• Edasimüüjad, partnerid ning tugiorganisatsioonid
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Turundusplaan, 4 akadeemilist tundi
23 päev „Eksam ja grupianalüüs“
• Koolitaja koolitusplaani esitamine
• Eksam ehk koolituse läbiviimine
• Koolitaja refleksioon
• Juhendaja tagasiside ja grupianalüüs
Auditoorne õpe: 6 akadeemilist tundi
Iseseisev töö: Puudub