Leian, et see, keda nimetatakse tänapäeval koolitajaks, ongi tegelikult andragoog. Tema eesmärk on jagada uusi teadmisi ning tagada, et õppija need ka omandaks. Infot on vaja analüüsida ja läbi töötada nii, et tekiks isiklik seos. Õppija peab katsetama õpitut rakendada sõltumata sellest, kas tagajärjed on tulemuslikud või mitte. Info kinnitub seejärel lõplikult läbi praktika, ehk läbi järjepideva positiivse kogemuse kordamise. Kui näiteks lektor ja spiiker edastavad infot parema meelega loengu formaadis, siis andragoogi ülesanne on ka teadmistel kinnistuda aidata. Praktiku roll on uute teadmistega toimetada rohkem töötoa-formaadis, kus kõige olulisem on asjad oma käega ära proovida. Spiiker ja lektor oskavad tihtipeale küll suurematele inimgruppidele infot edastada, kuid siis jääb see kuidas ja kas õpitut rakendada pigem õppija enda otsustada.
Rääkides tähtsatest otsustest: koolituse ülesehitus, sisu, meetodid, koolitaja tegelik roll ja kogu ettevõtmise lõpptulemus sõltuvad suuresti kliendi poolt otsustatud mahust. Mahu-põhiselt liigituvad koolitused peamiselt pikkuse ja inimeste arvu alusel ning selle põhjal on ka võimalik määrata, millise koolitaja rolliga on tegu. Väiksemad koolitusgrupid koosnevad tavaliselt kuni 10-st, keskmised 12-18-st inimesest. Kui koolitusgrupis on juba üle 40 inimese, muutub kontakt õppija ja koolitaja vahel passiivseks, koolitusest saab pigem seminar või loeng, koolitajast lektor või spiiker. Kuigi hea koolitaja ülesanne on aidata õppijal sõltumata koolituse mahust uut infot mõista, on kõige paremad tingimused teadmiste omandamiseks, kontrollimiseks ja praktiseerimiseks tavaliselt keskmise suurusega koolitusgruppides, kus koolitajal on võimalik kõige hõlpsamini õppijaga aktiivses kontaktis püsida. Sama käib ka praktiku kohta. Spiiker ja lektor edastavad tavaliselt infot suuremale publikule ja seda ka lühema ajaperioodi jooksul kui andragoog või praktik, kelle puhul on siiski peamine personaalne lähenemine.
Koolitaja rollidest rääkides peaks mainima ka termineid coach ja mentor, mis on mõlemad tegelikult rohkem tehnikad, ustavad abimehed koolitajale, mitte rollid ega ‘näod’. Coach on spetsialist, kes aitab coachitaval tuleviku eesmärke saavutada ja laiemat pilti näha. Mentor on seevastu oma valdkonna ekspert, kelle ülesanne on nõustada mentiid vastavalt oma kogemusele. Coach’i eesmärk on motiveerida, mentori ülesanne aga suunata ja isiklikke kogemusi jagada.