Koolitusel käsitletakse järgmisi teemasid:
I teema „Täiskasvanute koolitus“ 16 akadeemilist tundi
• Täiskasvanute hariduse olemus ja eesmärk
• Täiskasvanute koolitajate mõiste, roll ja eesmärk
• Täiskasvanute koolitaja eetika
• Täiendusõppe stiilid ja ülesehitused
• Täiskasvanute koolituse sihtrühmad ja vajadused
• Täiskasvanute koolituse seadus
• Täiendkoolituse standart
• Täiskasvanute koolituse sõnavara
• Täiskasvanute koolitaja kutse vajadus ja andmise kord
• Täiskasvanute koolituse partnerid ja tugiorganisatsioonid
• Koolitusvaldkonna toetus- ja rahastuskanalid
• Täiendkoolituse ja täiskasvanute koolitaja kvaliteet
II teema „Koolituse loomine“ 62 akadeemilist tundi
• Koolitusideede loov loomine
• Koolitusplaani struktuuri loomine
• Koolituse sisu ja alamteemade planeerimine
• Koolituse meetodite ja tehnikate valimine
• Koolituse mahu ja ajakulu planeerimine
• Õppekava koostamine
• Koolitustutvustuse koostamine
• Õppematerjalide loomine
• Õppevahendite loomine
• Koolitaja töövahendite loomine
• Esitlusmaterjalide loomine
• Õppekeskkonna planeerimine
• Esinemiskunsti ja õppekeskkonna kasutamine
• Õppijatüübid ja mitmekesisuse loomine
• Loova ja praktilise koolituse loomine
• Autorikaitse ja teoste kasutamine
• Isikuandmete kaitse seadus
• Kvaliteedi tagamise alused
• Õppekorralduse alused
• Koolitaja resümee
• Tunnistus versus tõend
III teema „Koolituse eeltöö“ 14 akadeemilist tundi
• Koolitusvajaduse täpsustamine
• Õppija vajaduste kaardistamine
• Eeltöö eesmärgid, võimalused ning tehnikad
• Õppekava ja õppe sisu korrigeerimine
IV teema „Koolitusprotsessi juhtimine“ 22 akadeemilist tundi
• Koolituse alustamine ja häälestus
• Koolituse sissejuhatus ja tutvustus
• Motiveeriva õpikeskkonna loomine
• Koolitus- ja grupiprotsessi juhtimine
• Individuaal- ja grupitöö juhtimine
• Probleemsituatsioonide juhtimine
• Videokoolituse rakendamine
• Koolituse mitmekesisuse loomine
• Õppijatüüpide õppeprotsessi juhtimine
• Erivajadustega õppija õppe juhtimine
• Õpivajaduste ümber hindamine
• Aktiivõppe meetodite kasutamine
• Õpiväljundite hindamine
• Õpiväljundite saavutamine
V teema „Koolituse järeltöö ja analüüs“ 14 akadeemilist tundi
• Tagasi- ja edasiside kogumine
• Tagasi- ja edasiside töötlemine ning kasutamine
• Õppija/tellija koolitusjärgne toetamine ning arendamine
VI teema „Veebikoolituse loomine ja läbiviimine“ 22 akadeemilist tundi
• Veebikoolituse planeerimine ja loomine
• Veebikoolituse läbiviimise võimalused ja programmid
• Veebikoolituse läbiviimine ja õppija kaasamine
• Veebikoolituse meetodid ja tehnikad kvaliteetseks õppeks
• Veebikoolituse tugevused ja nõrkused
VII teema „Täiskasvanute koolitaja“ 26 akadeemilist tundi
• Koolitaja jätkusuutlik eneseareng
• Koolitaja eneseanalüüs ja reflektsioon
• Koolitaja vaimse ja füüsilise tervise tasakaal
• Koolitaja loome-, arendus- ja teadustöö võimalused
• Koolitaja kutse taotlemine ja dokumentatsioon
• Koolitaja kirjutamata heatava reeglid
VIII teema „Praktikum“ 26 akadeemilist tundi
• Aktiivõppe meetodite läbiviimine
• Auditoorse koolituse läbiviimine
• Veebikoolituse läbiviimine